5 lihtsat lubadust iseendale, et elada tervislikku elu

tervislik toitumine SMUSH

5 lihtsat lubadust iseendale, et elada tervislikumat elu

 

Lubadus #1: Ma joon homme rohkem vett kui ma jõin eile

Ilmselt on paljud meist olnud olukorras, et endale antud lubadused – juua rohkem vett – kipuvad tegelikkuses ununema. Mõtle asjale selliselt, et su keha sees kasvab üks habras taimeke, suur lilleõis, mis vajab iga päev teatud kogust vett, et elus püsida. Enamik inimesi rahuldab päevase vedeliku vajaduse juhindudes janutundest. Isegi kui sul endal janu ei ole, pead sa oma “sisemist lille” kastma, et see saaks õitseda.

Täiskasvanutel on veevajadus 28-35 ml kehakaalu kilogrammi kohta. Mõtle! Seda ei ole ju tegelikult nii palju. Sa saad sellega kindlasti hakkama!

 

Lubadus #2: Ma ei kasvata oma unevõlga suuremaks

Täiskasvanud inimene vajab keskmiselt 7-10 tundi und. Kui sa magad vähem, peaksid oma harjumusi muutma. Sinu meeleolu, tähelepanuvõime, söögiisu, luude areng, isegi sinu ülekaalulisus – kõik sõltub sinu unest. Kui arvad, et leevendad oma unevõlga nädalavahetusel kauem magades, siis petad iseennast – see ei toimi.

Su keha tahab kindlat rutiini ja ühtset rütmi. Võta endale eesmärgiks teha oma igapäevaseid toimetusi näiteks ühe nädala jooksul nii, et lähed igal õhtul kindlal ajal magama.

Keda huvitab uni, siis soovitame soojalt Matthew Walkeri raamatut “Why We Sleep” (“Miks me magame”). Äärmiselt huvitav raamat une kohta, mille lugemise järgselt hakkad kindlasti und hoopiski teise pilguga vaatama. 

 

Lubadus #3: Ma loobun vähemalt ühest pahest 

Mitte miski ei tööta rohkem sinu enda heaolu vastu kui halvad harjumused. Haara kontroll enda kätte ja mõtle läbi, millest pead loobuma, et olla homme tervem kui täna! On su menüüs liiga palju suhkrut või armastad toidu kõrvale juua rohkem kui ühe või kaks klaasi veini? On see rasvane lihatükk su taldrikul või möödub su õhtu vaid diivanil lesides? Kui tundsid end ära, siis on aeg muutusteks!

Ära muretse. Mõistlik on anda endale aega. Kõige tähtsam on plaan! Pane ühe kuu jooksul kirja need halvad harjumused, mis ei tee su tervisele pai. Mõtle läbi, millest tahaksid esimesena loobuda ja alusta. Nii lihtne see ongi!

Iga järgmine kuu saada mööda ilma ühe halva harjumuseta. Ja edasi liigu vaikselt järgmise pahe juurde,millest soovid loobuda.

Pea meeles – kõigil on tagasilööke. Ära lase pead norgu kui mõni halb harjumus korraks tagasi tuleb. Suutsid korra loobuda, suudad ka edaspidi. Never give up!

 

Lubadus #4: Ma tõstan oma füüsilist aktiivsust ja lähen trenni või jalutama

Üks kõige tavalisem vabandus trenni mitte tegemiseks on aja puudus. On see tegelikult ka nii? Ära endale valeta! Kui oled juba oma pahede listi valmis saanud ja igakuiselt liigud tervema elustiili poole,on aeg edasi liikuda.

Pea meeles,et treenimise eesmärk ei pea olema alati kaalu langetamine. Õhtune jalutuskäik või kerge trenn aitab kaasa paremale unele, mõjub positiivselt su toitumisele ja tugevdab su immuunsüsteemi. Alusta väikestest asjadest. Käi näiteks ükskord nädalas toidupoes jala. Kasuta ükskord nädalas lifti asemel treppe. Ja kui sul on tavaks pidada maha pikki telefonivestlusi oma lähedastega, mine selleks ajaks õue – jaluta ning lobise! Ideaalne viis liikumiseks.

Ja kui tunned, et su motivatsioon on juba nii kõrgel,et tahaksid enamat, siis tõmba telefoni mõni trenni äpp (või liitu hoopiski spordiklubiga!) ja näed, et edasine tuleb juba iseenesest.

 

Lubadus #5: Ma söön iga päev puu -ja köögivilju ja turgutan keha vitamiinidega

Toitumine on õrn ja keeruline teema ning me kõik ju sisimas teame,et “Sa oled see,mida sa sööd!” Inimkeha on rakkude kogum ja me rakkude kvaliteet sõltub meie toitumisest. Sina ise saad vältida näiteks rauavaegusaneemiat või kõrget kolesteroolitaset.

Kui iga kuu loobud juba ühest halvast harjumusest, suudad iga nädal end liikuma sundida, siis suudad sa kindlasti juba igapäevaselt oma toiduvalikusse lisada mõne tervisliku köögivilja. 

Kuigi puu -ja köögiviljadest saad organismile vajalikke aineid ja lisaks täiskõhutunde, vajab su organism ka vitamiine või toidulisandeid. Leia endale see õige – ära tee rutakaid otsuseid ja ära hakka sööma vitamiine,mida sa tegelikult ei vaja!

Kui tahad lisaks saada energiat, saada motivatsiooni mõne eelneva eesmärgi täitmiseks või paremini keskenduda oma treeningutele, siis haara omale Lions Mane seeneekstrakt ja üsna pea näed muutusi oma vaimsetes ja füüsilistes võimetes!

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga